czwartek, 23 marca 2017

Top 5: Mini ranking najlepszych książek biznesowych.

Książki biznesowe to bardzo szerokie pojęcie łączą bowiem w jedno książki dotyczące samorozwoju, start-up , przedsiębiorczości tematów finansowych, giełdowych, marketingowych, ekonomicznych i wielu innych. Moje drobne zestawienie przedstawi książki biznesowe, które wywarły na mnie największe wrażenie i które stworzyły mój kanon książek biznesowych, w większości są to książki dotyczące samorozwoju.
1      „Obudź w sobie olbrzyma” – Anthony Robbins

anthony Robbins

Pierwsza z książek, którą przeczytałam z dziedziny samorozwoju i cieszę się, ponieważ był to dobry wybór. Pamiętam moje pierwsze negatywne odczucia związane z tą szkaradną okładką i z dosyć obfitą objętością.
Ogólnie dosyć sceptycznie podchodzę do książek, które skupiają się na samorozwoju, ale jednocześnie uważam, że każdy powinien przeczytać jedną. I jeśli chciałby przeczytać jedną jedyną, spokojnie poleciłabym mu właśnie tę.
Książka podejmuje wiele różnych zagadnień, podaje mnóstwo sposobów zwiększenia swojej efektywności, jest napisana w bardzo przystępnej formie i z częstymi powplatanymi historiami życia wielu osób. Najbardziej jednak podobał mi się sposób w jaki Anthony Robbins kreował siebie i swoją własną markę.

2     „Nauka perswazji, czyli jak w osiem minut postawić na swoim” – Kevin Hogan

Kolejny poradnik, napisany tak przystępnie, że czytanie sprawiało mi ogromną przyjemność. W książce jest mało teorii, dużo przykładów i różnych taktyk. Temat perswazji jest bardzo ciekawy i wciągający, jednak mocno przeceniany patrząc na ogromną ilość książek powstającą na jej temat. Moim zdaniem wystarczy przeczytać jedną dobrą książkę, poruszającą ten temat i książka Hogana mi do tego wystarczyła. 
3    „Ekonomia dobra i zła” -  Tomas Sedlacek

     Książka napisana przez naszego sąsiada z Czech. Tym razem nie książka samorozwojowa, a o szeroko pojętej historii ekonomii. Ciekawy pomysł, interesująco opisany, dla wszystkich, którzy chcieliby zapoznać się i poznać mechanizmy ekonomii. Sięgnęłam po nią z ciekawości, po to żeby usystematyzować wiedzę zdobytą na studiach, może nie do końca do tego się nadawała, ale czytanie jej wspominam interesująco, odrobinie filozoficznie.
4      „7 nawyków skutecznego działania” - Stephen R. Covey

Poradnik polecany przez wielu wykładowców i osoby z branży. Dużo przykładów z życia zawartych w książce sprawiają, że chce się spróbować wcielić w życie rozwiązania pomagające uzyskać pełnię życia. Autor stworzył model 7 kroków związanych z pozytywnymi nawykami działania, które należy konsekwentnie powtarzać. Mam do niej szczególny sentyment :)

5   „Zmień myślenie, a zmienisz swoje życie. Jak uwolnić swój pełen potencjał i osiągnąć sukces” - Brian Tracy

Ostatnia z książek rozwojowych o której chcę wspomnieć. Zapoznałam się z nią w formie audiobooka. Z jednej strony myślę, że tego typu książki są lepsze do czytania niż słuchania, ponieważ zawsze, kiedy da nam coś do myślenia, można się zatrzymać na moment, przeczytać zdanie jeszcze raz i jeszcze, w audiobooku korzystanie z takiej opcji nie jest już takie komfortowe. Parę razy brakowało tego w książce Briana. Sięgnęłam po nią, ponieważ chciałam się co nieco nauczyć o sprzedaży, a tytuły Briana Tracyego świetnie się do tego nadają. O sprzedaży jako takiej było w sumie niewiele, ale o podejściu do pracy i życia, szukania równowagi pomiędzy nimi było wiele. 
Przystępnie napisana, chociaż momentami mnie męczyła.

To już koniec mojego mini rankingu. Czytaliście, którąś z wyżej wymienionych książek? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz